Пошуковий запит: (<.>A=Ліщук-Торчинська Т$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20
|
1. |
Ліщук-торчинська Т. Герменевтичне розуміння наративу як темпорального дискурсу особливого роду у філософії Поля Рікера [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-торчинська // Людинознавчі студії. Сер. : Філософія. - 2011. - Вип. 24. - С. 51-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstudf_2011_24_6
|
2. |
Ліщук-Торчинська Т. Концептуалізація поняття "пам’ять” у соціально-гуманітарних науках. Стаття перша [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Людинознавчі студії. Сер. : Філософія. - 2012. - Вип. 26. - С. 4-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstudf_2012_26_2
|
3. |
Ліщук-Торчинська Т. П. Поєднання традицій та інновацій у змісті освіти і технології навчання у процесі викладання курсу "Соціологія освіти" у вищій школі [Електронний ресурс] / Т. П. Ліщук-Торчинська // Соціологічні студії. - 2012. - № 1. - С. 71-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/socst_2012_1_15 Проаналізовано зв'язок між нововведеннями у суспільстві та освіті, визначено методологічні засади дослідження соціальної детермінації пізнання. Узагальнено практику поєднання традицій та інновацій у процесі викладання соціології освіти.
|
4. |
Ліщук-Торчинська Т. П. Філософсько-історичні витоки концептуалізації наративного історіописання [Електронний ресурс] / Т. П. Ліщук-Торчинська // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. - 2014. - Вип. 57. - С. 16-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2014_57_4
|
5. |
Ліщук-Торчинська Т. Образ "непроминального минулого" України у творах Тараса Шевченка (історіографічні рефлексії) [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Українознавчий альманах. - 2013. - Вип. 12. - С. 75-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2013_12_23
|
6. |
Ліщук-Торчинська Т. Філософсько-історичне бачення Дмитром Донцовим минувщини України [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Українознавчий альманах. - 2013. - Вип. 13. - С. 78-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2013_13_14
|
7. |
Ліщук-Торчинська Т. Бачення подій української історії в жіночих автобіографічних наративах початку ХХІ ст. [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Українознавчий альманах. - 2011. - Вип. 6. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2011_6_11
|
8. |
Ліщук-Торчинська Т. Полемічні питання реконструкції минулого в українських історичних наративах [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Українознавчий альманах. - 2012. - Вип. 8. - С. 16-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2012_8_5
|
9. |
Ліщук-Торчинська Т. Історичний наратив та пам’ять соціуму в світлі нових напрямів історіописання [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Українознавчий альманах. - 2013. - Вип. 11. - С. 108-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2013_11_33
|
10. |
Ліщук-Торчинська Т. П. Репрезентативна функція історичного наративу: підхід Франка Анкерсміта [Електронний ресурс] / Т. П. Ліщук-Торчинська // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Філософські науки. - 2012. - № 15. - С. 86-91. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnufn_2012_15_20
|
11. |
Ліщук-Торчинська Т. Інтерпретативні матриці історичного наративу [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Філософські науки. - 2013. - № 11. - С. 95-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnufn_2013_11_19
|
12. |
Ліщук-Торчинська Т. Філософсько-історичні трактування поняття "історичний наратив" [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Філософські науки. - 2013. - № 27. - С. 85-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnufn_2013_27_17
|
13. |
Ліщук-Торчинська Т. Філософсько-історичний зміст поняття і феномена "історична культура" [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Українознавство. - 2016. - Вип. 1. - С. 40-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_ukr_2016_1_13
|
14. |
Колесникова Л. В. Самозбереження нації: історичне минуле і виклики сьогодення [Електронний ресурс] / Л. В. Колесникова, Т. П. Ліщук-Торчинська // Історичні студії суспільного прогресу. - 2016. - Вип. 4. - С. 64-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/iscp_2016_4_11
|
15. |
Ліщук-Торчинська Т. Пошуково-дослідницький проект "Ставлення українців до історичного минулого" в рамках якісної стратегії соціологічного дослідження [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Соціологічні студії. - 2017. - № 2. - С. 40-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/socst_2017_2_9 На основі конкретного досвіду обгрунтовано перспективність використання проектної технології під час вивчення студентами-соціологами курсу "Якісні методи у соціологічних дослідженнях". Розглянуто теоретичні питання, методичні й організаційні аспекти проведених у рамках проекту досліджень. На основі біографічного та усно-історичного типів якісної стратегії дослідження за допомогою методів глибинного інтервію й фокус-груп апробовано комплексний підхід до розгляду ставлення українців до історичного минулого. У межах цього проекту розкрито значення для фахової підготовки соціологів у вищій школі дидактичної та змістової складових частин польової роботи студентів. Суть першої з них полягає в поглибленні розуміння студентами дослідницького процесу за допомогою застосування теорії, методів і процедури дослідження в практиці польової роботи, відпрацюванні способів аналізу даних; у самоаналізі та самооцінці рівня фахової підготовки з курсу. Суть іншої - у залученні студентів до вивчення актуальної для українського суспільства теми розмислів над історичним минулим репрезентантів різних статусних груп. Під час участі в проекті студенти в рамках якісної стратегії соціологічного дослідження здобули досвід пошуково-дослідницької роботи включно з досвідом генерування й критики ідей, командної та індивідуальної роботи, досвідом взаємодії в "полі" з іншими.
|
16. |
Ліщук-Торчинська Т. Компетентнісний підхід у викладанні студентам-соціологам методології та організації наукових досліджень у галузі [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська // Соціологічні студії. - 2018. - № 1. - С. 32-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/socst_2018_1_7 Викладання курсу розглянуто в загальному контексті підвищення якості знань у вищій школі та формування загальних і фахових компетентностей магістрів у сфері наукового пошуку. Визначено необхідні для освоєння магістрами базові джерела: праці М. Вебера та Р. Мертона із соціології науки, П. Бурдьє - із соціології освіти й науки, текст Райта Ч. Міллса - про соціологічну уяву, праця У. Еко - із семіотики тесту тощо - заради формування поняття про науку як систему знання, соціальний інститут, професійну діяльність. Підкреслено, що наукова діяльність неможлива поза визначеністю соціальної позиції вченого, сутність чого полягає в здатності бути критичним, утілювати в практику наукової роботи іманентну, за визначенням статусу науковця, опозиційність вченого. Розглянуто конкретні завдання з розвитку критичної перспективи й окремі способи залучення магістрів-соціологів до практики наукової творчості. Обгрунтовано необхідність ознайомлення магістрів-соціологів із сучасними вимогами наукового співтовариства до вченого за допомогою окреслення моделі авторського профілю науковця та процедури створення унікального ідентифікатора вченого, з можливостями використання у науковій роботі ресурсів міжнародних баз наукометричних даних. Підкреслено, що наукова робота передбачає значно більше обов'язків, аніж продукування дослідником нового істинного знання а, отже, вимагає від науковця оволодіння все новими компетентностями.
|
17. |
Ліщук-Торчинська Т. П. Наративний поворот в історичній науці: впливи, основний зміст, критика [Електронний ресурс] / Т. П. Ліщук-Торчинська // Софія. - 2016. - № 1. - С. 76-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sophia_2016_1_22
|
18. |
Ліщук-Торчинська Т. Постать ідеального депутата Верховної Ради України як об’єкт аналізу і предмет обговорення [Електронний ресурс] / Т. Ліщук-Торчинська, О. Кузьмук // Соціологічні студії. - 2019. - № 2. - С. 74-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/socst_2019_2_12 Політика та політичні процеси становлять неабиякий інтерес для громадськості. До політиків, лідерів та представників політичних партій в Україні завжди високі очікування. Суспільство делегує законотворцям свої повноваження в надії на конструктивний розвиток держави, підвищення рівня життя населення та зростання ролі соціальних гарантій. Яким має бути ідеальний депутат Верховної Ради України, які його особистісні якості, якою має бути його команда, які першочергові завдання мають бути виконані? Ці ключові позиції стосовно постаті народного депутата стали предметом для обговорення на основі методики "Світове кафе" ("The World cafe") за модераторства авторів статті. Цільовою аудиторію дослідження виступила академічна (студентська) молодь. Мета дослідження - вивчення окремого випадку смислоутворення в царині політичного дискурсу, а саме конструювання концепту "ідеальний депутат Верховної Ради України", а також імплементація методики "Світове кафе" в площині політичної соціології. Запропоновані в процесі обговорення типізуючі конструкції щодо етичної поведінки депутата передають домінуючі моральні цінності академічної молоді. Відмінні конструкції щодо соціальних очікувань в аспекті програмової частини діяльності депутатів побудовані на відмінності особистого біографічного досвіду, відмінного оточення, інтересів і соціального походження знання.
|
19. |
Ліщук-Торчинська Т. П. Конструювання смислу в тексті історії [Електронний ресурс] / Т. П. Ліщук-Торчинська // Софія. - 2016. - № 3. - С. 74-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sophia_2016_3_21
|
20. |
Распопов Є. І. Історико-філософські смисли розвитку ідеї безсмертя в ранньому християнстві [Електронний ресурс] / Є. І. Распопов, Т. П. Ліщук-Торчинська, Ю. П. Ємельянова // Софія. - 2021. - № 2. - С. 61-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sophia_2021_2_14
|